Een website is een onderdeel van jouw totale business en altijd een middel tot meer klanten, nooit een doel op zich. Loop nog eens samen met mij door jouw website met de ogen van een bezoeker.

Jouw website is snel vindbaar en laadt in no-time op alle devices

Als jouw website niet goed vindbaar is voor me, dan krijg ik nooit jouw aanbod onder ogen en zal ik nooit iets kopen. Dan heb je een website, maar kost deze alleen geld en lekt er business weg. Dus is jouw website volledig geoptimaliseerd voor alle zoekmachines. Als ik jouw website dan gemakkelijk vind, wil ik niet minutenlang hoeven wachten tot deze geladen is. Eén tot twee seconden vind ik al meer dan genoeg. Natuurlijk wil ik ‘m op zowel mobiel, tablet, laptop en desktop zonder gedoe kunnen lezen. Ik wil dat de schermgrootte en leesbaarheid zich moeiteloos aanpassen. Als klant ben ik namelijk ongeduldig en geef ik je slechts een paar seconden van mijn tijd. 

Jouw website voegt waarde toe voor mij als klant

Zie ik op jouw website in een oogopslag welk probleem jij voor mij als klant oplost? Als ik moet zoeken naar jouw waardepropositie, haak ik direct weer af. En kun je die waardepropositie in een enkele zin formuleren of moet ik dan een heel stuk lezen? Informeert en inspireert jouw website me? Brengt het kijken of lezen af en toe een glimlach op mijn gezicht? Vind ik er zo’n leuke weggever (leadmagneet!) dat ik graag mijn contactgegevens achterlaat bij je? Informeert, inspireert en prikkelt jouw website op zo’n manier dat ik de URL zou doorsturen aan anderen of ze zou vertellen over jouw weggever? Vind ik er regelmatig nieuwe content waarin je jouw kennis met me deelt? Ik leer veel van je! Fijn ook dat je dit deelt op jouw socialmediakanalen, zodat ik niet steeds naar de website hoef. En die reviews en voorbeelden van andere klanten helpen me trouwens echt; het geeft me een gerust gevoel, net als het feit dat mijn privacy veilig is.

Jouw website is met respect voor mij als klant opgebouwd

Ik vind het fijn als ik niet direct met allerlei pop-ups en banners om mijn oren wordt geslagen! Ik begrijp dat je iets wilt verkopen, maar ik wil alleen maar dat mijn behoefte wordt vervuld. Verder vind ik het prettig als jouw website als vanzelf de weg leidt. Een simpel menu heeft dat blijft staan als ik naar beneden blader. Dat wat ik zoek gemakkelijk te vinden is. Ik eenvoudig terug kan naar een vorige pagina. Er geen schreeuwerige kleuren zijn gebruikt. Ik met de juiste toon wordt aangesproken in de teksten. Het feit dat op elke pagina duidelijk is wat er aan actie van me verwacht word, geeft me rust. O ja, en fijn als de zoekfunctie goed werkt, net als alle knoppen, formulieren en links op jouw website! 

En dan voor jou…

Wat kun jij aan de achterkant van de website nog doen om ervoor te zorgen dat een (mogelijke) klant een bezoekje aan jouw website nog meer waardeert? 

Meten is weten

Natuurlijk gebruik jij een programma als Google Analytics of Clicky (Yoast) om exact te volgen wat de bezoekers van jouw website als prettig of minder prettig ervaren, zodat je steeds verbeteringen kunt aanbrengen. Hoe meer tijd de bezoeker op jouw website doorbrengt (dwell time), hoe beter de ranking door Google!

Strategie leidt tot conversie

Jouw marketing- en verkoopfunnel is de ruggengraat van jouw businessstrategie en zorgt voor meer conversie, ook op jouw website. Hiermee wordt jouw website niet alleen een must have, maar rendeert deze ook.

Veiligheid is key

Je zorgt ervoor dat jouw website veilig en betrouwbaar is voor jouw bezoekers. Je doet regelmatig updates, test alle dynamische onderdelen op de website, houdt virussen en hacks buiten de deur, biedt een keurige privacyverklaring volgens de AVG en plaatst keurmerken en/of aanbevelingen van autoriteiten of andere specialisten op je site. Vertrouwen is sneller verloren dan gewonnen, dus zorg dat je hier boven op zit.

Content & weggevers

Verder houd je je website dynamisch en bied je daadwerkelijk waarde aan je bezoeker door regelmatig nieuwe content en nieuwe weggevers (leadmagneten) te plaatsen. Wees creatief en origineel. Als je hier zelf geen tijd voor hebt of geen communicatiespecialist in huis hebt, kijk dan eens naar contentmakers: tekstschrijvers, videomakers, podcastmakers. Het zorgt allemaal voor een betere ranking in Google, waardoor we weer terug zijn bij het begin: vindbaarheid. Met andere woorden: het is het waard om in content te investeren!

Delen is vermenigvuldigen…

…dus wees nooit bang jouw overvloed (ook aan kennis) te delen! Als jij jouw vak goed verstaat, komt men altijd bij jou uit voor meer. Wij zijn altijd bereid onze kennis met jou te delen en ondersteunen je graag met het organiseren of uitvoeren van bovenstaande tips.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Share This